Name : Alexandru Trandafir

Supervisors : Prof. Boyan Mihaylov (ULiège)

Co-supervisor : Prof. Vincent Denoël (ULiège), Prof. Jean-Marc Franssen (ULiège), Prof.Giorgio Proestos (NC State University)

Funding : Teaching Assistantship

Duration : 4 years

Crack-Based Assessment of Aging Concrete Infrastructure

 

TRANDAFIR ALEXANDRU PhD 1000 Figure

 

C

 

rack-Based Assessment of Aging Concrete Infrastructure

Much of the critical infrastructure in Europe was built in the 1970s-80s. As a result, in the coming decade a large number of structures will enter a critical age of 50 years, typically linked to significant corrosion and deterioration. At the same time, the traffic loads are continually increasing, posing additional challenges for the safety and durability of the infrastructure. Therefore, it becomes increasingly more important to identify critical structural components, which need to be monitored with modern sensing technologies to inform timely, sustainable, and cost-effective interventions. However, while sensing technologies are advancing rapidly, a key question remains: How to transform the large amounts of monitoring data from existing bridges into useful knowledge about the safety of the structure? This project is aimed at addressing these pressing issues for typical concrete members that have exhibited alarming cracking in critical infrastructure. The project involves the development and implementation of kinematics-based models that incorporate an explicit account of the critical cracks.

 

Evaluation des infrastructures en béton vieillissantes à l’aide de modèles de fissuration

Une grande partie des infrastructures critique en Europe a été construite dans les années 1970-80. Par conséquent, dans la décennie à venir, un grand nombre de structures atteindront l’âge critique de 50 ans, généralement lié à une corrosion et une détérioration importantes. D’autre part, les charges de trafic augmentent continuellement, ce qui pose des problèmes supplémentaires pour la sécurité et la durabilité des infrastructures. Par conséquent, il devient de plus en plus important d'identifier les composants structurels critiques, qui doivent être surveillés à l'aide de technologies de détection modernes pour permettre des interventions rapides, durables et rentables. Cependant, alors que les technologies de détection progressent rapidement, une question clé demeure: Comment transformer les grandes quantités de données de surveillance provenant des ponts existant en connaissances utiles sur la sécurité d’une structure? Ce projet vise à résoudre ces problèmes pressants pour les éléments en béton qui ont présenté des fissures alarmantes dans les infrastructures critiques. Le projet consiste en l'implémentation et au développement de modèles cinématiques avec prise en compte explicite des fissures critiques.

 

 

iconeDocumentPublications

Effect of Axial Restraint and Loading History on the Behavior of Short RC Coupling Beams, Article, 2020

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